torsdag 7 juni 2012

Grattiskort...


Först ut ett kort till en nio-årig grabb. Det skulle vare en fyrhjuling med på kortet - det var det enda önskemålet. Eftersom det var länge sedan jag jobbade med distresser och tidigare har sett ett grönt papper som min kompis Monika scrappat av så visste jag vad jag ville göra.

För att få det här som jag ville så skulle jag ebmossa grattisstämplarna i svart. Eftersom jag inte hade något svart embossingpulver så åkte jag till Mixen i Nyköpíng men jag hade otur och Mia hade slut på det svarta pulvret. Men snäll som hon är så fick jag låna lite pulver av henne! TACK SNÄLLA MIA, du räddade mitt kort!

Jag använde mig av distresser i färgerna peeled paint, bundled sage, shabby shutters och lite black soot till kanterna. Tycker det blev riktigt bra!




Sedan ett kort till Lars! Trollsländan är målad med Prismacolor och vingarna är sedan lackade med 3D crystal glace. Blommorna är färgade med distresser i färgerna spiced marmelade och wild honey och sedan lite svart glitterlim i mitten.

Tack för titten!

1 kommentar: