onsdag 11 januari 2012

Runes låda!

En manlig arbetskamrat till mig beställde en låda som han kunde förvara sina kul och tänkvärda saker i. En riktig utmaning! För det första - det är aldrig lätt att skapa till en man, det får ju inte bli för gulligt. För det andra - en skokartong och jag valde en med ett litet speciellt lock så det var mycket yta att fixa med. Det har gått åt mycket tänka men till sist fick jag till det och är nästan 100 % nöjd! Rune var i alla fall både nöjd och glad! Många bilder blev det tagna i all hast för jag ville leverera lådan idag (det sista gjorde jag i morse)!


Ovansidan

 
Framsidan - han gillar att cykla, poesi och är värmlänning, därav bilden på Gustaf Fröding.


Gavel 1 - den här är jag inte riktigt sams med....


Gavel 1 med locket uppfällt. Tango är en annan passion. Jag kompletterade med ordet "Tangokavaljer" efter bilden blev tagen.


Gavel 2


Gavel 2 med locket uppfällt - han är även holländare så det fick bli en väderkvarn och en dikt av Gustaf Fröding


Baksidan - här fick det bli en samling med bevingade ord. Han är fantastisk på att dikta och använda ord.


Framsidan - när locket är uppfällt


Och sist men inte minst - insidan av locket. här fick det bli en gammal skiva för det är ytterligare något som han gillar!

Lådan har tagit sin tid att göra. Många sidor på lådan var det men så kul!  


1 kommentar:

  1. Fantastiskt!! Det blev ju otroligt bra, jag förstår att han är nöjd och glad :o) Du är så himla duktig. Kram

    SvaraRadera