onsdag 2 maj 2012

Två kort till en 50-åring

En arbetskamrat fyller 50 år och då fick jag uppdraget att fixa kort! Jättekul!


Jag gillar verkligen mina nya fjärilsstämplar från Tim Holtz. Det syns inte på bilden men jag har stämplat fjärilarna direkt på kortet i svart och sedan stämplat upp dem igen på ett annat papper, färglagt dem och sedan skurit ut och klistrat på dem. De ser betydligt verkligare ut på "riktigt". En bättre bild på hur jag gör med fjärilarna finns i mitt förra inlägg.

Bokstäverna har jag stansat ut i foam med cuttlebugen.


Det var många namn som skulle med så lösningen fick bli att jag vek pappret som ett dragspel, det är fyra sidor med namn. Jag klistrade fast "dragspelet" på insidorna. Det blev riktigt bra!


Nästa kort skulle gå i svart och grönt som är GAIS färger. Det här kändes lite svårt men det blev rätt OK till slut.


Naturligtvis som måste ju GAIS klubbmärke vara med! En ficka skulle finnas med plats för ett presentkort (det vita som sticker upp)!

Tack för titten!


1 kommentar:

  1. Bägge korten blev jättefina. Trevlig helg. Kramar Katarina

    SvaraRadera